menu menu menu گروه کالا و خدمات
عنوان مقاله : چهار جریان بازاریابی دیجیتالی مهم در سال جاری
چهار جریان بازاریابی دیجیتالی مهم در سال جاری

به منظور اینکه کسب و کارتان در دنیای دیجیتالی امروز بتواند به رشد خود ادامه دهد، شما باید استراتژی بازاریابی ای داشته باشید که همگام با تکنولوژی حرکت کند

جامعه امروزی با سرعت بسیاز زیادی مشغول رشد و توسعه تکنولوژی است و به نظر نمی رسد که سرعت این کار به این زودی ها کم شود. ستاره های زیادی هر روز در دنیای دیجیتالی ظهور می کنند؛ برخی ماندگار می شوند و برخی به سرعت کنار می روند. به عنوان مثال، بازی پوکمون گو در سال گذشته به بازار آمد و غوغا به پا کرد. این بازی که بر اساس واقعیت افزوده ساخته شده بود، در سراسر جهان به شهرت رسید اما به دلایل فنی و امنیتی به مشکل خورد و نتوانست مسیر موفقیت را به طور کامل طی کند؛ با این حال سرنخ های خوبی به بازاریاب ها داد که چطور باید از واقعیت افزوده در کسب و کارشان استفاده کنند( می توان به اپلیکیشن های فروش لوازم منزل اشاره کرد که به مشتری اجازه می دهند قبل از خرید، وسایل را به طور مجازی در فضای منزلشان بگذارند و تناسب آن را بررسی کنند).
فراز و نشیب این ستاره های دیجیتالی به ما نشان می دهد تکنولوژی های جدیدی در حال ظهور هستند که بر اساس نیازها و خواسته های مصرف کنندگان توسعه می یابند و برای اینکه کسب و کارتان بتواند در این دنیای دیجیتالی به موفقیت برسد، شما باید استراتژی بازاریابی ای تدوین کنید که شما را همگام با تکنولوژی نگه دارد. در این مقاله نگاهی به چهار جریان بازاریابی دیجیتالی داغ می اندازیم.

محتوای تصویر
کاربران در دنیای پر از اطلاعات امروزی، هر روز بیش از دیروز به محتوای تصویری علاقمند می شوند. مردم به اطلاعاتی فشرده و واضح نیاز دارند و محتوای تصویری هم دقیقا همین را در اختیارشان می گذارد. مغز اطلاعات تصویری را 60 هزار بار سریع تر از متن پردازش می کند و 90 درصد از اطلاعاتی که به مغز ارسال می شود، تصویری است. محتوای تصویری میزان درک و حفظ اطلاعات را افزایش می دهد و همچنین توانایی افزایش میزان احساسات در فرد را نیز دارد.
لوگوها، عکس ها، اینفو گرافیک ها، انیمیشن ها و طرح های تاثیر گذار وب سایت همه و همه تاثیر بسزایی در بهبود هویت برند دارند و به نظر نمی رسد که عمر محتوای تصویری به این زودی ها به پایان برسد.

محتوای تعاملی
تمایل به ایجاد ارتباط و مشارکت چیزی است که باعث شده تقاضا برای محتوای تصویری بالا برود، اما همین تمایل به مشارکت در حال حاضر باعث شده است بازاریاب ها نیازی جدید و اساسی به محتوای تعاملی پیدا کنند.
محتوای تعاملی نیازمند مشارکت فعالانه کاربر است. در واقع این نوع محتوای جدید مانند تست ها، نظر سنجی ها، مسابقه ها، ارزیابی ها و اینفوگرافیک های متحرک، تجربه کاملا متفاوتی به کاربران می بخشد؛ اما از این مهم تر این است که این نوع محتوا کاربر را دعوت می کند تا بخشی از این برند باشد. این محتوا ارتباط را افزایش می دهد و به شکلی موثر  بازدید کنندگان را به مشتریان وفادار برند تبدیل می کند.

ویدئو های زنده
ویدئوهای آنلاین حدود 50 درصد از کل استفاده از گوشی های موبایل را شامل می شوند و محتوای ویدئویی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. ویدئوها نوع دیگری از محتوای تصویری هستند که می توانند با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند و در عرض چند ثانیه حجم زیادی از اطلاعات، احساسات، افکار و واکنش ها را به آن ها ببخشند.


آخرین مقالات

ico جدیدترین مقالات بیشتر


ده نکته کاربردی برای مدیران موفق

چگونه مدیری موفق باشیم؟ وظایف مدیران عالی در تفکر استراتژیک و توسعه و ارتقای اهداف بلندمدت سازم

ادامه مطلب

بکس بادی چیست و در چه مواردی کاربردی دارد

آشنایی با بکس بادیبکس بادی چیست و در چه مواردی کاربردی داردابزار آلات بادی، ابزارآلات قدرتمندی هستند

ادامه مطلب

غادة السمان در چند سطر

غادة السمان در چند سطرنویسنده، شاعر و یکی از بنیان‌گذاران شعر نو در ادبیات عربمتولد سال 1942، دمشق،

ادامه مطلب

معرفی و نگهداری گیاه برگ انجیری

آیا به دنبال ایده‌های خلاقانه برای چیدمان گل در خانه و محل کار خود هستید؟ اگر می‌خواهید به دکور

ادامه مطلب


امروز : 672
دیروز : 3037
هفته گذشته : 25435
ماه : 127457
کل بازدید : 8685139
کاربران آنلاین : 14



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.
این سایت صرفاً برای اطلاع‌رسانی کاربران است. لذا هرگونه استفاده‌ی تجاری و تبلیغاتی از محتویات آن ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد.