menu menu menu گروه کالا و خدمات
عنوان مقاله : چگونه باید اهداف شخصی تان را با اهداف سازمانی هماهنگ کنید؟
چگونه باید اهداف شخصی تان را با اهداف سازمانی هماهنگ کنید؟
چگونه باید اهداف شخصی تان را با اهداف سازمانی هماهنگ کنید؟

تیم ما به ندرت اهداف مشخصی را در روزهای اول کارش تعیین می کرد. ما به نوعی گروه نسبتا کوچکی بودیم که همه می دانستیم دیگری چه می کند و چرا آن کار را انجام می دهد. در واقع، نمی شود بگویم که ما هماهنگ یا ناهماهنگ بودیم زیرا در مرحله اول اهداف به راحتی باهم هماهنگ نمی شوند. اما رشد و توسعه یک شرکت بدون تعیین اهداف محال است. در اینجا به شما می گویم که چه کارهایی باید در هماهنگی با استراتژی شرکتتان انجام دهید.

1. «اهداف شرکتتان را تعیین کنید»
هر کسب و کاری نیاز دارد تا لیست روشنی از بند بند اهداف تهیه کند و به اعضای تیم ایده ای از نحوه انتخاب اهداف شخصی شان ارائه دهد. در سطح فردی، هر هدفی که شما در کار تعیین می کنید باید به یکی از اهداف سطح بالاتر اعلام شده شرکت برسد.
به عنوان مثال، باید بگویم که هدف تیم طراحی ما این است که درصد مرجوعی ما را در سال آینده کاهش دهد. اهداف فردی طراحان فنی می تواند مطالعه سبک هایی باشد که بالاترین میزان مرجوعی را داشته و پس از آن تغییراتی برای کاهش این میزان انجام شود. واضح است که چگونه این هدف رسیدن به هدف بالاتر کاهش درصد کلی مرجوعی را پشتیبانی می کند. در حالت ایده آل، هر کسی در یک تیم باید بتواند مسیر اهداف فردی اش را در جهت اهداف گسترده تر شرکت بپیماید.

2. «اهداف خود را با مدیرتان تنظیم کنید»
تنها دو حالت وجود دارد که به واسطه آنها متوجه می شوید اهدافتان اهداف بزرگ تر شرکتتان را حمایت نمی کنند.
اول اینکه آنچه شما انجام می دهید در واقع میتواند برای شرکت مهم باشد، اما به هر دلیلی در لیست اهداف شرکت نیست. در این مورد، شما باید مکالمه ای با مدیرتان داشته باشید تا اطمینان پیدا کنید که هدف شما به این لیست اضافه می شود. اگر رهبر اهمیت کار شما را نداند شما باید این موضوع را مطرح کنید.
در اولویت نبودن هدف برای یک شرکت می تواند دومین احتمال باشد. اگر این گونه باشد، شما باید درباره نحوه صرف زمانتان با مدیرتان صحبت کنید. اهمیت این پروژه چیست؟ چگونه به اهداف بزرگتر شرکت مربوط می شود؟ آیا چیز دیگری وجود دارد که شما می توانستید برای استراتژی این شرکت بهتر انجام دهید؟
اگر متوجه شوید که یکی از اهدافتان برای شرکت در اولویت نیست، باید مجددا با مدیرتان صحبت کنید و ببینید کدام مسیر شما را در جهتی درست قرار خواهد داد.

3. «برای هر هدف شخصی یک نقطه شروع تعیین کنید»
برای سنجش پیشرفت، شما باید یک نقطه شروع برای موفقیت داشته باشید. اما تعجب می کنید وقتی ببینید چه تعداد از افراد کار کردن در راستای یک هدف را آغاز می کنند بی آنکه ابتدا نقطه شروعشان را بدانند. برای مثال، ما درThirdlove  یک حد مشخصی برای میزان مرجوعی داریم. اگر این میزان از یک درصد خاصی بالاتر برود، یک مشکل به وجود می آید و ما باید این محصول را بررسی کنیم.

4. اما برای اینکه از وجود یک مشکل باخبر شویم، باید میزان  مرجوعی را در نقطه شروعمان بدانیم. ما نمی توانیم وقتی نمی دانیم چه چیزی را می خواهیم ارزیابی کنیم، برای بهبود این میزان هدفی تعیین کنیم همین مفهوم برای اهداف شخصی تان کاربرد دارد. برای پیشرفت به شیوه ای هدفمند، شما باید قادر به پیشبرد خودتان از یک نقطه شروع باشید و وقتی اهدافتان با اهداف شرکت هماهنگ نیستند به راحتی قادر به تغییر آنها باشید.
هنگامی که در Aeropostale کار می کردم، یکی از پروژه های من در راه اندازی یک برند جدید برای این شرکت بسیار کمک کننده بود و برای موفق شدن آن بر روی من سرمایه گذاری زیادی شده بود.
متاسفانه، به رغم تلاش های ما در نقطه ای متوجه شدم که دیگر موفقیتی در کار نیست. من به هدفم نمی رسیدم. هنوز سختی و مشکلات آن پروژه را به خاطر دارم.

5. خیلی سخت است که ببینید در مسیر شکست قرار دارید و هدفی را کنار می گذارید که از رسیدن به آن ناامید شده اید. اما اهداف شما از جنس سنگ نیستند. شما باید بپذیرید که گاهی ممکن است نیاز به تغییراتی در جهت یا تکامل باشد که از فصلی به فصل دیگر روی می دهد. اگر کار شما با اهداف بزرگتر شرکت دیگر هماهنگ نباشد، این نشانه ناتوانی در پیشرفت و بهبود نیست. بدین معنی نیست که شما شکست خورده اید یا هرگز پیشرفت نخواهید کرد. این تنها بدین معنی است که شما چیزی را تجربه کرده اید، از آن درس گرفته اید و آماده اید تا به سراغ پروژه بعدی بروید.
تا زمانی که کار شما با استراتژی شرکت سازگار باشد، شما همیشه فرصت هایی برای توسعه و انجام اهداف شخصی تان خواهید یافت.

آخرین مقالات



امروز : 939
دیروز : 6008
هفته گذشته : 40539
ماه : 205594
کل بازدید : 7033631
کاربران آنلاین : 15



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.
این سایت صرفاً برای اطلاع‌رسانی کاربران است. لذا هرگونه استفاده‌ی تجاری و تبلیغاتی از محتویات آن ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد.