menu menu menu گروه کالا و خدمات
عنوان مقاله : تغذیه صحیح روند پیری دستگاه بینایی را به تاخیر می اندازد
تغذیه صحیح روند پیری دستگاه بینایی را به تاخیر می اندازدماهی
مصرف ماهی در بهبود بینایی موثر است و موجب افزایش قدرت بینایی می شود و این موضوع به خصوص برای بهبود بینایی افراد سالمند که دچار ضعف بینایی هستند اهمیت به سزایی دارد. پژوهشگران استرالیایی متعقدند با مصرف منظم ماهی و خشکبار در رژیم غذایی، خطر ابتلا به عارضه تحلیل ناحیه ماکولار چشم ناشی از بالا رفتن سن کاهش می بابد. روغن ماهی، سرشار از اسیدچرب امگا3 است و سلامت شبکیه چشم را ارتقا داده و باعث کندتر شدن روند کاهش بینایی می شود.

میوه و سبزیجات 
رژیم غذایی متعادل با میوه و سبزی فراوان برای سلامت چشم بسیار مفید است. مصرف میوه ها و سبزیجات می تواند به حفاظت چشم در برابر بیماری ها کمک کند. محققان می گویند هر چه بشقاب غذا از سبزیجات و میوه ها رنگین تر باشد، سلامت چشم بیشتر تضمین می شود.

ویتامین ث
مطالعات نشان داده است مصرف مقادیر زیاد ویتامین ث می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری آب مروارید شود. این ویتامین همچنین می تواند با کاهش فشار چشم، مانع ابتلا به بیماری آب سیاه شود یا از شدت این بیماری بکاهد. در ساختمان عدسی، مقدار زیادی ویتامین ث وجود دارد و این ویتامین در عملکرد لنز موثر است.

روغن زیتون
پژوهشگران استرالیایی اعلام کردند مصرف روغن زیتون برای حفظ و سلامت چشم ها و بهبود قدرت بینایی مفید است. چند قطره روغن زیتون سریعا خارش و سوزش چشم و پلک ها را تسکین داده و آب ریزش چشم را بر طرف ساخته و قدرت بینایی را تقویت می کند.

ویتامین ای
ویتامین ای به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از ابتلا به آب مروارید پیشگیری می کند. روغن نباتی، سبزی های برگ دار سبز تیره، حبوبات، مغزها، دانه ها و غلات کامل(سبوس دار)، بلغور ذرت، تخم مرغ و شیر دارای ویتامین ای است.

هویج
هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است. هویج و سبزیجات غنی از بتاکاروتن، ویتامین ث و ویتامین ای می باشند. نه تنها برای سلامتی چشم، بلکه برای سلامتی تمام بدن لازم و ضروری است. مصرف هویج و هر نوع مواد غذایی که دارای ویتامین آ باشد برای سوخت و ساز چشم لازم است.

کلسیم
هنگامی که مقدار کلسیم در چشم به اندازه کافی باشد مردمک به شکل طبیعی است و مقدار کلسیم در چشم در افرادی که دچار نزدیک بینی هستند کم است.

گوجه فرنگی
مصرف میوه ها و سبزیجات قرمز مانند گوجه فرنگی نقش مهمی در حفاظت سلول های شبکه ای چشم دارد. گوجه فرنگی یکی از مهم ترین منابع ویتامین آ است از این رو در تقویت بینایی ضروری است.

ویتامین آ
ویتامین آ، به عملکرد درست مغز، سلامت چشم و پوست کمک می کند. این ویتامین در تقویت دید در شب، بسیار مهم است و مانع شب کوری می شود.

تخم مرغ
تخم مرغ حاوی پروتئین های با کیفیت بالا بوده که تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن در آن وجود دارد.ترکیبات لوتئین موجود در تخم مرغ موجب سلامتی دستگاه بینایی می شود. تحقیقات ثابت کرده ترکیبات گزانتین و لوتئین تخم مرغ در سلامتی دستگاه بینایی موثر است.

چای سبز
پژوهشگران اعلام کردند مصرف چای سبز در پیشگیری از بروز برخی بیماری های چشم موثر است. با ورود آنتی اکسیدان چای سبز به بافت چشم، خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله آب سیاه کاهش می یابد.

سیر
سیر سرشار از سولفور است و به استحکام عدسی کمک می کند.

ویتامین ب12
کمبود ویتامین ب 12 در بیماران مبتلا به آب مروارید و آب سیاه دیده می شود. بیشترین مقادیر ویتامین ب 12 در تخم مرغ، قلوه، جگر، پنیر مانده، لبنیات، دوغ، ماست و بادام زمینی یافت می شود.

زعفران
زعفران به عنوان یک عینک طبیعی عمل می کند، به طوری که از چشم ها به عنوان آنتی اکسیدان در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می نماید.

کاهش وزن 
چاقی خطر بروز بیماری های چشم مانند تحلیل لکه زرد، آب مروارید و انسداد عروق شبکیه را افزایش می دهد. به علاوه چاقی یکی از عوامل بروز دیابت بوده و دیابت نیز به نوبه خود به از دست دادن بینایی منجر می شود.

آجیل
مصرف آجیل برای حفظ و سلامت چشم ها و بهبود قدرت بینایی مفید است.

آووکادو
میوه آووکادو دارای رنگدانه گیاهی لوتئین است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است و به حفظ سلامت چشم ها در پیری کمک می کند.
آووکادو حاوی مقدار زیادی ویتامین آ و ویتامین های گروه ب و منبع سرشار آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ای و ویتامین ث است.

مواظب آفتاب باشید
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور شدید آفتاب می تواند به چشم آسیب بزند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند نور شدید آفتاب می تواند موجب تحلیل لکه زرد و آب مروارید شود.

ویتامین ب 2
ویتامین ب 2 حساسیت چشم نسبت به نور را تنظیم می کند و در انتشار مواد مغذی به عدسی موثر است. کمبود این ویتامین باعث حساسیت بیش از حد نور و خستگی و سورش چشم می شود.

ویتامین ب 1
ویتامین ب 1 علاوه بر افزایش عملکرد مغز می تواند نقش محافظت کننده بر ماهیچه های چشم داشته باشد.

آخرین مقالات

ico جدیدترین مقالات بیشتر


ارتباط ویروس کووید19 با اضافه وزن بدنمان

از زمان ابتلا به همه گیری، مطالعات بسیاری نشان داد بسیاری از بیماران مبتلا به کووید 19 دارای اضافه و

ادامه مطلب

مثبت اندیشی آغاز جهشی در زندگی شما

ارزش های شما، سیستم GPS شما در زندگی ست. تعیین و تنظیم درست شان یکی از مهم ترین قدم ها در تغییر مسیر

ادامه مطلب

با داستان سرایی هر چیزی را به هر کسی بفروشید

کسب و کارتان هر چه باشد به نوعی به حیطه فروش مرتبط می شود. چه بخواهید مشتریانی به دست آورید که محصول

ادامه مطلب

چهار جریان بازاریابی دیجیتالی مهم در سال جاری

به منظور اینکه کسب و کارتان در دنیای دیجیتالی امروز بتواند به رشد خود ادامه دهد، شما باید استراتژی ب

ادامه مطلب


امروز : 874
دیروز : 1710
هفته گذشته : 18942
ماه : 124423
کل بازدید : 7647558
کاربران آنلاین : 5



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.
این سایت صرفاً برای اطلاع‌رسانی کاربران است. لذا هرگونه استفاده‌ی تجاری و تبلیغاتی از محتویات آن ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد.