menu menu menu گروه کالا و خدمات
عنوان مقاله : آیا تبلیغات چاپی هنوز هم تاثیرگذار هستند؟
آیا تبلیغات چاپی هنوز هم تاثیرگذار هستند؟

زمانی که صحبت از تبلیغات می‌شود، دو گزینه اساسی برای انتخاب وجود دارد: تبلیغات چاپی همانند مجلات، روزنامه و تراکت و تبلیغات دیجیتالی و آنلاین مانند تیزر و یا شبکه های اجتماعی.

بر اساس تحقیقات انجام شده، 56 درصد مشتریان، بازاریابی چاپی را معتبر ترین نوع بازاریابی می دانند و تمایل بیشتری به آن نشان می دهند. علاوه بر این آمار، بازاریابی چاپی می تواند به افزایش بازدید سایت، پیج شما هم کمک کند و آمار در این باره نشان می دهد که 44 درصد از مشتریان پس از دریافت تبلیغات چاپی مانند کارت های تبلیغاتی، به وب سایت یک برند مراجعه می کنند. شاید از دوستان و نزدیکان خود شنیده باشید که حوصله خواندن فایل های الکترونیکی را ندارند و به خواندن کتاب های فیزیکی علاقه بیشتری دارند. در تبلیغات هم این امر صدق می کند. بنابراین، تاثیر تبلیغات چاپی از تبلیغات الکترونیکی که اغلب بصورت انبوه و یک جا در معرض دید مخاطب قرار می گیرد، بیشتر است.

تحقیقات انجام شده طی یک دوره هشت ساله و روی 250 هزار نفر از مشتریان حکایت از این دارد که تبلیغات چاپی از چندین جهت روان شناسی، افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، می توانید انتظار این را داشته باشید که تبلیغات چاپی مناسب، تاثیر شگرفی در کسب و کار شما داشته باشد و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

به طور کلی مردم تمایل دارند که اطلاعات را در زمان مناسب و با حوصله بیشتر بخوانند تا بتوانند آن ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند. تبلیغات چاپی این امکان را برای مشتریان و مخاطبان شما فراهم می کند که در زمان مناسب و با حوصله اطلاعات دریافتی را بررسی کنند.

زمانی که یک فرد یک مطلب چاپی را مطالعه می کند، تمرکز بیشتری نسبت به زمانی دارد که همان مطلب را به صورت دیجیتالی مطالعه می کند. به همین دلیل، مطالب چاپ شده پتانسیل بیشتری برای کسب نتایج بهتر دارند.

البته می توان با بهره گیری از روش های خاصی عملکرد محتوای دیجیتال را نیز بهبود بخشید اما هیچ گاه نباید از مزایای اطلاعات چاپی برای مشتریان خود غافل شوید. زمانی که فرد بتواند روی مطلبی که می خواند یا می‌بیند متمرکز شود، می تواند آن را بهتر درک کرده و به خاطر بسپارد. همین دلیل یکی از عواملی است که باعث شده است چاپ، رسانه ای با ارزش محسوب شود.

در تبلیغات چاپی، پیام شما بسیار طولانی تر از هر چیزی که آنلاین ایجاد می کنید، ماندگار خواهد شد.

توانایی استفاده از تبلیغات چاپی در مجلات یا روزنامه‌ها برای بسیاری از کسب و کارها وجود ندارد. چرا که اکثر کسب و کارها با محدودیت بودجه مالی مواجه هستند و در این موقعیت گزینه‌ی تبلیغات شبکه های اجتماعی گزینه‌ای کارآمد و به صرفه است. سوالی که در اینجا برای ما پیش می‌آید این است که آیا در صنعت تبلیغات، تبلیغات چاپی گزینه‌ای قدیمی و مرده به حساب می‌آید؟ و یا اینکه این حرف بیشتر از سمت اشخاصی شنیده می شود که قصد دارند هر طور شده شما را نسبت به تبلیغات چاپی مایوس کرده و در نهایت تبلیغات دیجیتالی و آنلاین خودشان را به فروش برسانند. باید این نکته را مدنظر داشت که تمامی افراد به گوشی مناسب و اینترنتی با سرعت بالا دسترسی نداشته و یا با آن آشنایی کامل ندارند، بنابراین هر چقدر هم که بازاریابی دیجیتالی پیشرفت کند، باز هم نمی تواند جای رقیب خود را بگیرد یا آن را به طور کامل حذف کند.


تبلیغات چاپی اقتدار، اعتبار و برند شما را در یک قالب یکسان تثبیت می‌کنند. شما می‌توانید با تبلیغ در مجلات و یا روزنامه به صورت مستقیم مخاطب را به مشتری تبدیل کنید. از مزایایی که تبلیغات چاپی نسبت به تبلیغات دیجیتالی دارند ماندگاری، بقای طولانی مدت، حذف هر گونه واسطه، فروش مستقیم محصول، مورد اعتماد بودن آن و برقراری سریع ارتباط مشتری با صاحب خدمات است. از طرفی بسیاری از آگهی‌های چاپی در تیراژ بالا عرضه می‌شوند و به دست مخاطبان می‌رسد و با توجه به این که مخاطب زمان بیشتری را برای مطالعه و خواندن یک تبلیغ در اختیار دارد، بنابراین تبلیغ شما فرصت کافی برای دیده شدن دارد. علاوه بر این، مجلات معمولا بین اعضای خانواده، دوستان دست به دست می‌شوند. و در نهایت شانس حضور در رستوران‌ها، کافه ها و سالن های انتظار را دارند و تبلیغات شما ممکن است توسط مخاطبان جدیدی خوانده شود و در این صورت احتمال موفقیت خدمات کسب و کار شما بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از جذابیت های تبلیغات چاپی استفاده از کاغذهای گلاسه، چاپ باکیفیت با رنگ‌های تاثیرگذار ، برش ها و بسته بندی متنوعی است که نمای بیرونی موجه و مطلوبی از کسب وکار شما را به نمایش می گذارد و تاثیر اولیه جذاب و مثبتی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. 


اگر شما قصد انجام برندسازی دارید تا شخصیت برند مطلوبی در ذهن مخاطب بسازید، تبلیغات چاپی مانند مجلات و روزنامه‌های معتبر گزینه‌های مناسبی تری هستند. تبلیغات دیجیتال برای اهداف زودبازده مانند طرح تخفیفی، قرعه‌کشی یا طرح‌هایی از این قبیل برای مشتریان گزینه‌های مناسب‌تری هستند. اما در نهایت ترکیبی از این دو می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای خدمات کسب و کار شما باشد.

بیشتر بخوانید
مدیریت تبلیغات و انواع آن
 توسعه و رشد کسب و کار با مدل بوم

آخرین مقالات

ico جدیدترین مقالات بیشتر


بررسی تروما پس از آزار جنسی شدید

تروما یا روان زخم به عنوان یک واکنش ناشی از تجربه‌های وحشتناک و یا تلخ در زندگی انسان است که ممکن اس

ادامه مطلب

زندگینامه هوشنگ ابتهاج شاعر و پژوهشگر ایرانی

امیر هوشنگ ابتهاج معروف به هوشنگ ابتهاج و متخلص به «ه. ا. سایه»، شاعر ایرانی ششم اسفند سال 1306 در

ادامه مطلب

آیا تبلیغات چاپی هنوز هم تاثیرگذار هستند؟

زمانی که صحبت از تبلیغات می‌شود، دو گزینه اساسی برای انتخاب وجود دارد: تبلیغات چاپی همانند مجلات، رو

ادامه مطلب

اماکن تاریخی شهر بابل

شهر بابل به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان مازندران دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است که از مشهو

ادامه مطلب


امروز : 3218
دیروز : 8088
هفته گذشته : 45520
ماه : 137566
کل بازدید : 12648938
کاربران آنلاین : 21



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.
این سایت صرفاً برای اطلاع‌رسانی کاربران است. لذا هرگونه استفاده‌ی تجاری و تبلیغاتی از محتویات آن ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد.