menu menu menu گروه کالا و خدمات
عنوان مقاله : آیا تبلیغات چاپی هنوز هم تاثیرگذار هستند؟
آیا تبلیغات چاپی هنوز هم تاثیرگذار هستند؟

زمانی که صحبت از تبلیغات می‌شود، دو گزینه اساسی برای انتخاب وجود دارد: تبلیغات چاپی همانند مجلات، روزنامه و تراکت و تبلیغات دیجیتالی و آنلاین مانند تیزر و یا شبکه های اجتماعی.

توانایی استفاده از تبلیغات چاپی در مجلات یا روزنامه‌ها برای بسیاری از کسب و کارها وجود ندارد. چرا که اکثر کسب و کارها با محدودیت بودجه مالی مواجه هستند و در این موقعیت گزینه‌ی تبلیغات شبکه های اجتماعی گزینه‌ای کارآمد و به صرفه است. سوالی که در اینجا برای ما پیش می‌آید این است که آیا در صنعت تبلیغات، تبلیغات چاپی گزینه‌ای قدیمی و مرده به حساب می‌آید؟ و یا اینکه این حرف بیشتر از سمت اشخاصی شنیده می شود که قصد دارند هر طور شده شما را نسبت به تبلیغات چاپی مایوس کرده و در نهایت تبلیغات دیجیتالی و آنلاین خودشان را به فروش برسانند. باید این نکته را مدنظر داشت که تمامی افراد به گوشی مناسب و اینترنتی با سرعت بالا دسترسی نداشته و یا با آن آشنایی کامل ندارند، بنابراین هر چقدر هم که بازاریابی دیجیتالی پیشرفت کند، باز هم نمی تواند جای رقیب خود را بگیرد یا آن را به طور کامل حذف کند.


تبلیغات چاپی اقتدار، اعتبار و برند شما را در یک قالب یکسان تثبیت می‌کنند. شما می‌توانید با تبلیغ در مجلات و یا روزنامه به صورت مستقیم مخاطب را به مشتری تبدیل کنید. از مزایایی که تبلیغات چاپی نسبت به تبلیغات دیجیتالی دارند ماندگاری، بقای طولانی مدت، حذف هر گونه واسطه، فروش مستقیم محصول، مورد اعتماد بودن آن و برقراری سریع ارتباط مشتری با صاحب خدمات است. از طرفی بسیاری از آگهی‌های چاپی در تیراژ بالا عرضه می‌شوند و به دست مخاطبان می‌رسد و با توجه به این که مخاطب زمان بیشتری را برای مطالعه و خواندن یک تبلیغ در اختیار دارد، بنابراین تبلیغ شما فرصت کافی برای دیده شدن دارد. علاوه بر این، مجلات معمولا بین اعضای خانواده، دوستان دست به دست می‌شوند. و در نهایت شانس حضور در رستوران‌ها، کافه ها و سالن های انتظار را دارند و تبلیغات شما ممکن است توسط مخاطبان جدیدی خوانده شود و در این صورت احتمال موفقیت خدمات کسب و کار شما بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از جذابیت های تبلیغات چاپی استفاده از کاغذهای گلاسه، چاپ باکیفیت با رنگ‌های تاثیرگذار ، برش ها و بسته بندی متنوعی است که نمای بیرونی موجه و مطلوبی از کسب وکار شما را به نمایش می گذارد و تاثیر اولیه جذاب و مثبتی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. 


اگر شما قصد انجام برندسازی دارید تا شخصیت برند مطلوبی در ذهن مخاطب بسازید، تبلیغات چاپی مانند مجلات و روزنامه‌های معتبر گزینه‌های مناسبی تری هستند. تبلیغات دیجیتال برای اهداف زودبازده مانند طرح تخفیفی، قرعه‌کشی یا طرح‌هایی از این قبیل برای مشتریان گزینه‌های مناسب‌تری هستند. اما در نهایت ترکیبی از این دو می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای خدمات کسب و کار شما باشد.

بیشتر بخوانید
مدیریت تبلیغات و انواع آن
 توسعه و رشد کسب و کار با مدل بوم

آخرین مقالات

ico جدیدترین مقالات بیشتر


آیا تبلیغات چاپی هنوز هم تاثیرگذار هستند؟

زمانی که صحبت از تبلیغات می‌شود، دو گزینه اساسی برای انتخاب وجود دارد: تبلیغات چاپی همانند مجلات، رو

ادامه مطلب

اماکن تاریخی شهر بابل

شهر بابل به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان مازندران دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است که از مشهو

ادامه مطلب

سفر به شهر ساری

سفر به استان مازندران همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و بهترین خاطرات را برای دوست دارن اهل

ادامه مطلب

مدیریت تبلیغات و انواع آن

به عبارت ساده، تبلیغات، عبارت است از صحبت کردن در مورد محصول و فروش آن. اگرچه، مدیریت تبلیغات، فرآین

ادامه مطلب


امروز : 107
دیروز : 3389
هفته گذشته : 22367
ماه : 112449
کل بازدید : 10529528
کاربران آنلاین : 2



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.
این سایت صرفاً برای اطلاع‌رسانی کاربران است. لذا هرگونه استفاده‌ی تجاری و تبلیغاتی از محتویات آن ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد.