menu menu menu گروه کالا و خدمات
عنوان مقاله : از دندان های خود مراقبت کنید
از دندان های خود مراقبت کنید

برای داشتن دندان های سالم به یک عمر مراقبت همیشگی نیاز دارید. حتی اگر به شما گفته شده است که دندان های سالم و خوبی دارید، بسیار مهم است که هر روز برای مراقبت از آن ها و جلوگیری از مشکلات احتمالی قدم های درست را بردارید. بنابراین بصورت روزانه و مداوم از دهان و دندان های خود مراقبت کنید.


سعی کنید هیچ وقت بدون مسواک زدن به رختخواب خود نروید.
هنوز هم بسیاری از ما از مسواک زدن شبانه خود غافل می شویم. مسواک زدن قبل از خواب میکروب ها و پلاک های جمع شده در دهان را در طول روز از بین می برد.

نحوه درست مسواک زدن را نیر یاد بگیرید. با حوصله وقت خود را به مسواک زدن اختصاص دهید. مسواک را با حرکات آرام و دورانی در دهان خود حرکت دهید تا پلاک پاک شود. پلاک برداشته نشده می تواند سفت شود و منجر به تجمع و التهاب لثه گردد. پلاک ها همچنین می تواند بر روی زبان شما ایجاد شود و این نه تنها می تواند به بوی بد دهان منجر شود بلکه می تواند به سایر مشکلات دهان و دندان نیز منجر شود. بنابراین هر بار که مسواک می زنید به آرامی روی زبانتان را مسواک بکشید.
تا نیم ساعت بعد از غذا خوردن مسواک نزنید. اجازه دهید تا بزاق دهان شما فرصت کافی داشته باشد تا اسیدهای حاصل از خوردن و آشامیدن را خنثی کند.

از خمیر دندان های معتبر و حاوی فلوراید استفاده کنید.
وقتی نوبت به خرید خمیر دندان می رسد، مطمئن شوید خمیردندان شما حاوی فلوراید است. فلوراید یکی از عناصر پایه ی اصلی در سلامت دهان و دندان است و در دفاع از پوسیدگی دندان اهمیت زیادی دارد و با میکروب هایی که منجر به پوسیدگی دندان می شود مبارزه می کند و یک مانع حفاظتی را ایجاد می کند.

نخ دندان را به اندازه مسواک زدن در برنامه سلامتی دهان و دندان خود مهم کنید. بسیاری از افراد که بصورت مرتب مسواک می زنند از نخ دندان استفاده نمی کنند. استفاده از نخ دندان فقط برای به دست آوردن تکه های غذا که بین دندان های شما گیر می کنند نیست بلکه یک راهی برای تحریک لثه و کاهش پلاک و کمک به کاهش التهاب است. شما باید بصورت مداوم و یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید.

بسیاری از مردم از دهان شویه چشم پوشی می کنند اما نمی دانند دهان شویه میزان اسید دهان را کاهش می دهد و مناطق مسواک زده و اطراف آن را تمیز و دندان ها را دوباره معدنی می کند و حتی می تواند پوسیدگی دندان شما را در مراحل اولیه متوقف و موجب پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در بقیه دندان ها نیز گردند.

روزانه آب بیشتری بنوشید. آب یکی از بهترین نوشیدنی برای سلامتی بدن شما از جمله دهان و دندان است.

غذاهای شیرین و اسیدی را محدود کنید.
قند در دهان به اسید تبدیل می شود که می تواند مینای دندان های شما را از بین ببرد. میوه ها و چای و قهوه های اسیدی می توانند مینای دندان را خراب کنند.

حداقل سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید.
عادتهای روزمره برای سلامتی دهان و دندان شما بسیار مهم است. هنوز هم ، حتی باتجربه ترین افرادی که مرتب و بصورت روزانه  از مسواک، نخ دندان و دهان شویه استفاده می کنند باید مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنند. ما به هیچ عنوان قادر به تشخیص پوسیدگی و سوراخ داخل دندان نخواهیم بود پس حداقل باید سالانه دو بار برای معاینه دندان های و تمیز کردن آن به دندانپزشک مراجعه کنید. یک دندانپزشک در اولین قدم اقدام به بررسی دهان و دندان شما خواهد کرد و قادر خواهد بود موارد احتمالی را تشخیص داده و راه حل های درمانی ارائه دهد.  انجام این کار به ویژه در مواردی که فرد سابقه مشکلات دندانی مانند التهاب لثه یا حفره های مکرر دارد بسیار ضروری است.



آخرین مقالات

ico جدیدترین مقالات بیشتر


ده نکته کاربردی برای مدیران موفق

چگونه مدیری موفق باشیم؟ وظایف مدیران عالی در تفکر استراتژیک و توسعه و ارتقای اهداف بلندمدت سازم

ادامه مطلب

بکس بادی چیست و در چه مواردی کاربردی دارد

آشنایی با بکس بادیبکس بادی چیست و در چه مواردی کاربردی داردابزار آلات بادی، ابزارآلات قدرتمندی هستند

ادامه مطلب

غادة السمان در چند سطر

غادة السمان در چند سطرنویسنده، شاعر و یکی از بنیان‌گذاران شعر نو در ادبیات عربمتولد سال 1942، دمشق،

ادامه مطلب

معرفی و نگهداری گیاه برگ انجیری

آیا به دنبال ایده‌های خلاقانه برای چیدمان گل در خانه و محل کار خود هستید؟ اگر می‌خواهید به دکور

ادامه مطلب


امروز : 506
دیروز : 3037
هفته گذشته : 25269
ماه : 127291
کل بازدید : 8684973
کاربران آنلاین : 9



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.
این سایت صرفاً برای اطلاع‌رسانی کاربران است. لذا هرگونه استفاده‌ی تجاری و تبلیغاتی از محتویات آن ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد.